fredag 11 mars 2011

Carin o Håkan, visa mod och nytänk.

Vi kan ju inte säga annat än att aktiviteten har varit större än störst under valberedningens arbete med att få fram en partiledarekandidat. Vi socialdemokrater har haft och har diskussioner som står högt i tak, och detta är i grunden allt för att värna om vårt parti.
Lite otippat, kom nu Håkan Juholt och Carin Jämtin som förslag och jag har stor förhoppning om att dessa personer har modet att stadigt stå för förändring.
Nej, det blev inte Mikael Damberg som jag hade hoppats, men det betyder inte att Håkan och Carin är sämre för det.
Jag ser fram emot, och hoppas på ett nytänk och framförallt ett stort mod att städa en hel del bland de förtroendevalda.
Jag har inte emot någon alls personligen, men som alla jobb, fötroendeuppdrag eller dy måste man se till att varje uppgift har rätt person. Och den personen som var rätt en tid, behöver ibland bytas ut för att just uppgiften, uppdraget kräver det.
Det är inte lätt att mötas av kritik eller att få "sparken" eller förflyttning, det kan jag förstå. Men man måste se det ur partiets perspektiv. Vi kan inte rädda enskilda personer, vi måste rädda vårt parti.
Förtroendeuppdraget är en lånad stund, hur kul man än tycker det är, och hur länge man än själv skulle vilja ha det.
Jag blev som sagt lite paff när Håkan och Carin blev nominerade av valberedningen. Endast därför att det kändes som att dessa två inte figurerat så mycket i diskussionerna. Nu ser jag faktiskt fram emot det och jag känner redan en liten vårvind av förändringar.
Jag hoppas innerligt att jag får rätt i det.

Varmt Liza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ditt inlägg granskas av en moderator innan den publiceras. Tack för din medverkan!