tisdag 1 mars 2011

Det kom ett samtal, om en utförsäkring som slutade i självmord.

Faan, Liza.....

"Nu är jag så jävla förbannad, så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det här är utrensning och utrotning! Nu har alliansens politik drabbat min släkt, nu har en av de våra tagit livet av sig! I förra veckan drogs sjukpengen in, och det är fanimej dags att agera. Det här är folkmord!

"Det är en försumelse av Svenska folket, och Fredrik borde dras inför FN och mänskliga rättigheter. Jag har fått suttit nu och ringt runt och talat om att xx är död....."

" För några år sedan ställdes jag inför rätta för försumelse av mina barn. Det gick snabb att få den domen. Men hur kan det komma sig att alliansen klarar sig, som just nu utrotar Svenskar, som försummar det Svenska Folket? När ska dom ställas inför rätta? Vilka straff ska dom få?

Nej, det här är inte om mig. Det här är från ett antal sms och samtal jag hade med en vän igår.

Det kryper närmare, och resultaten av människors förtvivlan syns allt mer tydligt, och jag frågar naturligtvis Fredrik Reinfeldt; Hur är det med de mänskliga rättigheterna? Förstår du, att en grupp människor tror att du håller på att utrota dom? När alternativet blir att ta självmord?

Hårda ord, hårda funderingar, men det är verkligheten just nu, just idag och någon kanske redan i morgon gör det igen i sin förtvivlan.

Jag skulle kunna lägga en lång politisk text i det här, men jag vill att frågan ska vara så avskalad som den är. Hur kommer statistiken se ut?

Min vän, som berättade detta var fylld av sorg, ilska och förtvivlan. Och det är inte så konstigt. Han försöker själv finna sin plats på arbetsmarknaden efter en lång sjukskrivning. Han såg därmed, hur alternativet kan sluta, och hur vårt skyddsnät har mil ifrån solidaritet och omsorg.

Och den älskade släktingen kan aldrig komma tillbaka. Som blev endast något över 50 år.

Min vän kräver ett svar från dig Fredrik. Det gör jag också.

Vi vill inte ha detta!

Liza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ditt inlägg granskas av en moderator innan den publiceras. Tack för din medverkan!